1940-ben Mistéth Endre tervei alapján épült a felüljáró, amely akkor Európa legnagyobb nyílású alsópályás ívhídja volt.
A 49 méter nyílású, merevítőtartós hídhot további 30 nyílású vasbeton szerkezet csatlakozott. A híd teljes hossza 400 méter volt. Horthy Miklós, Magyarország kormányzója jelenlétében avatták fel az újonnan elkészült szolnoki vasúti felüljárót.
Tolnai Világújság, 1940
A 2. világháborúban megsérült.
Németh István Diagyűjteménye - Verseghy Könyvtár Fotótára
De csak 1973-ban építették át nagyobb mértékben. Akkor négysávossá szélesítették ki. A felüljárónak sem a teherbírása, sem a szélessége nem volt már alkalmas a megnövekdett forgalom kiszolgálására. Az új híd új nyomon épült. A régit lebontották.
Kánikulai hőségben betonozzák a hídfelső szerkezetlemezét. Kőszegi felvétele (Volán, 1972)
Forrás:
Szolnok város fejlődése, 1945-1975. Szolnok, 1975
Tolnai Világlapja, 1940.09.11.
Tóth Ernő: Hazánk, Magyarország ismert és rejett hídjai. Budapest, 2015.